Zwykle sugerowane jest, by wykonywać wymianę filtra paliwa co 30 tys. kilometrów przebiegu. Jednak w przypadku samochodów produkcji japońskiej okres ten jest wydłużony - nawet do 120 tys. km. Generalnie odradza się jazdę ponad 100 tys. km na jednym filtrze paliwa. W przypadku diesla - warto ją wykonywać przed każdym sezonem zimowym.
Wymiana filtra paliwa - czy wykonam ją samodzielnie?
Podmiana tego podzespołu nie jest bardzo trudna. Domowa "złota rączka" powinna sobie z nią dobrze poradzić. Wystarczy tylko odnaleźć metalową puszkę, do której podłączone są przewody paliwowe. Zwykle znajduje się od pod maską, czasem jednak należy go szukać pod samochodem. Wymianie podlega cały filtr paliwa, lub wkład znajdujący się w jego wnętrzu.
Montaż nowego podzespołu
Wymiana filtra paliwa rozpoczyna się od zdjęcia przewodów paliwowych i demontażu starego elementu. Na jego miejsce wkładamy nowy, uwzględniając kierunek przepływu - odpowiednio zakładając przewody. Samochód benzynowy wymaga uzupełnienia filtra paliwem - wystarczy włączyć zapłon, a pompa paliwowa wykona to zadanie. W nowych dieslach wystarczy chwilę dłużej przytrzymać kluczyk w pozycji rozruchowej - nastąpi napełnienie filtra i start silnika. Starsze wymagają wykorzystania ręcznej pompki umieszczonej na przewodzie paliwowym lub samym filtrze.