Uszczelka pod głowicą - kiedy należy ją wymienić?
Nie wolno bagatelizować już pierwszych sygnałów awarii tego elementu. Mogą one świadczyć o kłopotach z innymi podzespołami. Należy wówczas szybko udać się na diagnozę.
Żywotność uszczelki pod głowicą
W teorii część ta powinna zachować swoją sprawność tak długo, jak cały silnik. W praktyce istnieje jednak wiele czynników, które mogą wpłynąć negatywnie na funkcjonowanie uszczelki pod głowicą. Duże różnice temperatury zimą, przegrzewanie się silnika, awaria chłodzenia lub błędy montażowe skutkują skróceniem żywotności. Jeśli więc w zbiorniku płynu chłodzącego zaczynają być widoczne bąble powietrza, poziom oleju nagle zaczyna rosnąć lub pod korkiem oleju pojawia się charakterystyczne "masło" - należy udać się na diagnostykę.
Wymiana komponentu
Uszczelka pod głowicą powinna być wymieniana przez wykwalifikowanego mechanika. Niezbędny jest demontaż wielu części, a następnie poprawne złożenie silnika. Produkt ten można jednak zamówić przez Internet, np. w sklepie e-autoparts.pl. W doborze podzespołów pomoże wyszukiwarka, umożliwiająca precyzyjne określenie marki, modelu i typu pojazdu. Zwlekanie z kontrolą i wymianą tego elementu może skutkować wieloma komplikacjami. Przegrzanie silnika spowoduje konieczność wykonania dużo szerzej zakrojonych prac naprawczych.